perjantai 6. kesäkuuta 2014

Hullaannuttavaa

Houkutteleva yritysilme-bongaus.

 ***

Yritysilme on jokaisella yrityksellä, haluaa sitä tai ei. 
Se voi olla hyvä. 
Se voi olla mitäänsanomaton. 
Se voi olla varman päälle, vaikka vahvan brändin mukaisuuden sanelema. Tai se voi olla kaikessa vaatimattomuudessaan juuri sen mukainen, johon  rahkeet vain ovat riittäneet varsinaisen bisneksen teon lomassa.

 Tai se voi olla superhoukutteleva.
Tila alkaa jo ulkoa. 

 
 Ulkotilalla aloitetaan. Se viestii jo viihtyvyydestä. 

 

***
...ja ikkunasomistuksilla kerrotaan lisää.

Jokaisella yrityksellä on mahdollisuus olla samanalainen kuin muutkin, tai erottua edukseen. 

 Siihen tarvitaan mielikuvitusta ja rohkeutta, ja tekemistä. 

Tässä yksi houkutteleva suklaapuoti joka veti kuin kukka kimalaista puoleensa. 
Sinne vain oli mentävä sisälle asti. Sulan suklaan tuoksu jo leijui ulos asti, mutta mikä visuaalisuus! 
Julisteet olivat hullaannuttavan kiehtovia. 





Vähän sama kuin kotien sisustuksetkin: varman päälle pelaaminen ei herätä välttämättä wau-efektia, vaikka ihastuttaisikin. Persoonaallisuus ja yllättävät yhdistelmät ovat paljon kiehtovampia. 
Mutta yritykseen sisään astuessa se on tärkeää. Jokainen asiakas on hullaannutettava heti jo ulkona, ja heti ensivaikutelmalla.

***
Mun motto on, että jokainen yrittäjä voi panostaa oman yrityksensä ilmeeseen, jos vain haluaa. 

Kannattaa olla persoonallinen. Ja houkutteleva. 
Tässä on sellaisesta hyvä esimerkki.
 

Doven suklaan mainos kertoo hyvin mistä on kyse. 
 
***
Anna mun tästä vaan nauttia ;).
NAM.