lauantai 13. syyskuuta 2014

Rappusten tarina

Tämä yritys se yllätti. 


ZD 14 930x480 Zeta logo
 Niin loistava nimi, logo, ilme ja etenkin tuote, että täysin luulin yritystä ulkomaalaiseksi. No mutta ei.

Suomalainen!
 
 Miksi ihmeessä luulemme silloin, kun yrityksen ilme on muka "liian" hyvä, että se ei voisi olla suomalainen? Ihan kuin meillä ei olisi paljon hyviä yrityksiä, yritysten nimiä, menestystarinoita ja tuotteita ja innovaatioita. Kyllä niitä on, mutta silti nämä hyvät pääsevät yllättämään. 

http://zeta.fi/wp-content/uploads/2013/12/g02-palokangas.jpg
Kuva lainattu zeta designin omilta sivuilta.
Haastattelin yrityksen perustajaa Eero Virrosta. Hän kertoi yrityksen syntytarinan. Nämäkin zeta-rappuset ovat syntyneet omasta tarpeesta, ja omasta visiosta. Kun markkinoilta ei sellaisia löytynyt kuin hän halusi, niin hän alkoi valmistaa niitä itse. 

Mä niin rakastan näitä yritystarinoita. Ne ovat aina niin mielenkiintoisia. Onnistuneen yritysnimen luominen on monesti myös yksinkertaista oivallusta, vähän ehkä sattumaa ja vahvaa intuitiota.

ZD 12 930x480 Pasanen
Kuva lainattu zeta designin omilta sivuilta.
Jos tarinaa ei ole, niin se kannattaa jopa luoda. 
Niin tekevät taitavat markkinoijat, esim.jenkit. Jostainhan hyvät innovaatiot, menestyneet tuotteet ja menestyneet yritykset ovat aina alkaneet. Tarinan kertominen luo erottuvuutta. 

ZD 05 930x480 Villa Ilo

Zeta-designin portaikkoon vielä. Olenhan minä jopa kävellyt nämä rappuset asuntomessuilla, muistan hyvin! Mutta nimi ja firma ei jäänyt siinä tietotulvassa mieleen, kun taisin keskittyä muuhun sisustukseen. Noloa.  Kuva lainattu zeta designin omilta sivuilta.